Pozycjonowanie – najpopularniejsze mity

O pozycjonowaniu stron internetowych – o tym, czym jest, na czym polega i o co tak naprawdę w ogóle w nim chodzi, panuje wiele, powtarzanych wielokrotnie, błędnych opinii. Ten brak wiedzy skutkuje wyrobieniem sobie zdania o nim w oparciu o fałszywe informacje. Klient stwierdza, że albo jest to strata czasu i pieniędzy, więc w ogóle nie warto się pozycjonować, lub też – że to najgenialniejszy sposób na reklamę, będący gwarancją sukcesu i oczekuje od pozycjonerów osiągania kosmicznych wyników. Oto kilka najpopularniejszych błędów w rozumieniu tego, czym jest i co nam daje pozycjonowanie własnej strony w sieci.

  1. Nie muszę zmieniać nic na swojej stronie.

Właściciele firm bardzo często wymagają od pozycjonerów niemożliwego. Po pierwsze, myślą, że rola ich samych w procesie pozycjonowania jest zerowa. Wszystkim ma zająć się pozycjoner, niech robi swoje magiczne sztuczki, a ja poczekam. Gdy przychodzi do zmian na stronie internetowej w celu jej optymalizacji, klient oburza się, bo przecież jest ona idealna i lepszej już zrobić się nie da. Niestety, ale sam również musisz ułatwić pozycjonowanie swojej strony i zrozumieć to, że pewne rzeczy na niej mogą wymagać poprawek. Pozycjonowanie to także działanie w strukturze Twojej witryny. Pozycjoner nie dzwoni do Google i nie zamawia pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania, to nie działa tak łatwo.

  1. Gwarancja wyników.

Pozycjonowanie nie zapewni Ci dobrych wyników w krótkim czasie. Jeśli nie będziesz skłonny do współpracy i wyrobisz sobie opinię, że będziesz w pierwszej dziesiątce w Google od razu po tym, jak podpiszesz umowę, to z pewnością nie osiągniesz satysfakcjonujących efektów. Jest to działanie długofalowe, wpływające nie tylko na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania, ale także na Twój wizerunek, więc wymaga to długiej pracy i czasu. Jeśli Twoja strona jest niezoptymalizowana, nieprzystosowana do pozycjonowania, to osoba zajmująca się tym dla Ciebie, nie jest Ci w stanie zapewnić niczego. Gdy wymagasz czegoś od pozycjonera, powinieneś wymagać tego po pierwsze od siebie i swojej strony www.

  1. Dlaczego moja pozycja w wynikach wyszukiwania spada? Przecież się pozycjonowałem.

Pozycjonowanie strony nie powinno być działaniem jednorazowym. Raz osiągnięta pozycja nie jest Ci dana na zawsze. Twoja konkurencja działa, tak samo więc powinieneś działać Ty. Jeśli po zakończeniu współpracy z firmą, która zajmowała się poprawieniem Twojej widoczności w wyszukiwarce, porzucisz swoją stronę i praktycznie nie będzie się wokół niej i na niej samej nic działo, to Twoja pozycja w łatwy sposób może ulec osłabieniu. Gdy nie decydujesz się więc na stałą współpracę z pozycjonerami, to warto, byś przynajmniej co jakiś czas ją odnawiał na pewien okres. Jeśli potrzebujesz jednorazowego efektu, to może lepiej warto pomyśleć o Google AdWords, czyli reklamie w wyszukiwarce, a nie o pozycjonowaniu.

Im lepiej zrozumiesz, czym jest pozycjonowanie oraz im bardziej zdasz sobie sprawę z tego, czego ono będzie wymagać również od Ciebie, tym lepsze rezultaty możesz osiągnąć. Nikt nie oczekuje od Ciebie, żebyś został ekspertem. Pozycjonerzy z firm takich jak Web Lider są właśnie od tego, by zadbać o Twoją widoczność w Google, jednak zanim zdecydujesz się na takie usługi, warto byś wiedział, po co ich tak naprawdę potrzebujesz.

Artykuł partnera
Oceń post

Zostaw komentarz