Różne nośniki reklamy – w co warto zainwestować?

Prowadzący działalność gospodarczą wiedzą, że dobrej jakości produkt czy oferowanie profesjonalnych usług to za mało. Aby przekonać i pozyskać klienta, trzeba inwestować w reklamę – zarówno tradycyjną, jak i internetową. Wybór nośników ma kluczowe znaczenie – poniżej omawiamy wybrane z nich.

Różne narzędzia reklamy

Działania marketingowe są ważne w przypadku każdego biznesu – każdy ma jednak swoją specyfikę i konkretne grupy odbiorców, dlatego dobór odpowiednich nośników przekazu reklamowego ma znaczenie kluczowe. Aby inwestycja się zwróciła, należy lokować środki świadomie – czyli dotrzeć do potencjalnych klientów.

Dobrym rozwiązaniem są różne formy reklamy – zarówno online, jak i tradycyjne, czyli offline. Marketing internetowy ma ogromne znaczenie, ale klasyczne narzędzia – jak banery, wizytówki, stojaki reklamowe czy ulotki – również mogą być skuteczne i wspierać sprzedaż oraz budować i umacniać wizerunek marki.

Wybrane tradycyjne nośniki reklamy

Stojaki reklamowe. Są to jedne z popularnych nośników reklamy zewnętrznej i można je dopasować do swoich oczekiwań. Pozwalają one zaprezentować różne produkty lub usługi, ale można zamieścić także logo firmy i podstawowe informacje, np. hasło reklamowe, dane kontaktowe itp.

Wizytówki z oferty https://www.drukarniaonline.pl/product/print/1723/wizytowki pełnią funkcję praktyczną, są też ważnym elementem budującym wizerunek marki. Profesjonalny i graficznie ciekawy projekt na wysokiej jakości papierze wpłynie na Twoją wiarygodność oraz umocni markę w świadomości klientów. Grafika powinna jednak być zarazem niebanalna, kreatywna, jak i czytelna. Ważne, aby jej projekt był wizualnie spójny z innymi – z ulotką, plakatem czy banerem – gdyż poszczególne elementy komunikacji muszą ze sobą współgrać.

Ulotki reklamowe. To jedna z najbardziej rozpowszechnionych form promocji. Mają one wieloletnią tradycję i nadal są popularne, mimo że rozwija się też reklama outdoor, telewizyjna i marketingowa. Ulotki nadal są skuteczne w wielu branżach, np. kulinarnej, kosmetycznej i wielu innych.  

Nośniki reklamy online

Strona internetowa. To najpopularniejsza forma reklamy – jest źródłem informacji o marce, jej usługach i wartościach. Szata graficzna powinna współgrać z innymi narzędziami, również tradycyjnymi – jak wizytówki czy ulotki.

Baner. Najstarsza i najpowszechniejsza forma reklamy w Internecie, mimo że już miej skuteczna niż na początku. Aby podnieść jej efektywność, warto korzystać z usług agencji marketingowych. Można wyróżnić kilka jej rodzajów.

Mailing. Reklama pozwala na szybkie wysłanie e-maila, np. z ofertą czy informacją o nowościach, do potencjalnego klienta.

Reklama GoogleAds (AdWords). Google Ads umożliwia pojawianie się w wynikach wyszukiwania pod wybranymi frazami. Można układać komunikaty i sprawdzać ich  skuteczność, a także kierować użytkowników do – naszym zdaniem – najtrafniejszych podstron. Jest to jedyna pewna forma reklamy w wyszukiwarce Google, w dodatku zapewnia ogromny zasięg prowadzonej kampanii i pozwala na całkowitą kontrolę kosztów.

Kanały social media. W wielu branżach ważnym nośnikiem reklamy są też media społecznościowe – m.in. Facebook czy Instagram. Warto na bieżąco prowadzić wybrane kanały, aby zaistnieć w świadomości klienta i umacniać wizerunek marki.  

Oceń post

Zostaw komentarz