Marketing szeptany – jak skutecznie go wykorzystać?

Chyba każdy z nas spotkał się już z taką metodą promocji w internecie, często także nieświadomie. Marketing szeptany, ponieważ to właśnie o nim mowa, ma zarówno wielu zwolenników, jak i przeciwników. Jak możemy go skutecznie wykorzystać podczas promocji w sieci?

Marketingiem szeptanym określanym taką formę marketingu, która polega na dotarciu do odbiorców poprzez treści publikowane w internecie z elementami reklamowymi jawnymi lub niejawnymi. Kanałem służącym do przekazu informacji najczęściej jest dyskusja czy też opowiadanie.

Wielu z nas marketing szeptany kojarzy się z nieetyczną reklamą, przekazem, który pod przykrywką neutralności chce przekazać informacje marketingowe. Wobec tego firmy poszukujące odpowiednich metod promocji raczej z rezerwą podchodzą do tej formy promocji. Jednak umiejętnie prowadzony marketing szeptany jest w stanie przynieść naprawdę bardzo dobre efekty.

Zadania marketingu szeptanego:

  • zaznajomienie konsumentów z produktem, marką czy usługą

  • prowokowanie do rozmów o przedmiocie promocji

  • wywołanie pozytywnych reakcji wśród konsumentów

  • zwiększenie ruchu na stronie internetowej promowanej firmy

  • wsparcie w pozycjonowaniu (SEO)

Najważniejsze w marketingu szeptanym są czyste intencje, zarówno wtedy, gdy chcemy przekazywać informacje odbiorcom w sieci. Powinniśmy przede wszystkim do zadania podejść kompleksowo i profesjonalnie. Gdy zamierzamy wklejać na forach internetowych wpis o treści „Polecamy naszą firmę, która zajmuje się…”, nie odniesiemy oczekiwanego efektu. W marketingu szeptanym liczy się wpasowanie w dyskusję, aby mimochodem wspomnieć o promowanym produkcie, usłudze czy marce.

Popularne błędy popełniane w marketingu szeptanym:

  • brak znajomości na temat promowanego produktu, usługi czy marki

  • tworzenie nienaturalnych wpisów, które nie są odpowiedzią na dyskusję

  • kopiowanie tych samych tekstów i wklejanie ich na różnych stronach

  • niepoprawne posługiwanie się językiem polskim

  • publikowanie wpisów na małych, rzadko odwiedzanych forach, a także na forach, które już mają dużo spamów

  • tworzenie nowych wątków zamiast dopisywanie się do już istniejących

Wobec tego bardzo ważne jest odpowiednie formułowanie wpisów na forach czy też publikowanych w innych miejscach, na przykład na blogach, w serwisach tematycznych czy na portalach społecznościowych. Gdy popełnimy błędy, wówczas nasze wpisy będą najczęściej usuwane od razu lub po prostu wzbudzą niechęć i w rezultacie nie osiągniemy oczekiwanego efektu.

Czy warto skorzystać z agencji reklamowej?

Promocję poprzez marketing szeptany możemy prowadzić samodzielnie, ale możemy też zlecić usługę zewnętrznej firmie – agencji reklamowej, która w tej dziedzinie posiada doświadczenie. To drugie rozwiązanie cieszy się obecnie dużym zainteresowaniem. Nie musimy wówczas poświęcać czasu na tworzenie nowych treści, wyszukiwanie forów i innych stron, zakładanie kont, ponieważ wszystkim zajmą się za nas fachowcy.

Z usług tego rodzaju skorzystamy między innymi w agencji OnlineGroup.pl.

1/5 - (2 votes)

Zostaw komentarz