Chyba każdy z nas spotkał się już z taką metodą promocji w internecie, często także nieświadomie. Marketing szeptany, ponieważ to właśnie o nim mowa, ma zarówno wielu zwolenników, jak i przeciwników. Jak możemy go skutecznie wykorzystać podczas promocji w sieci?
Marketingiem szeptanym określanym taką formę marketingu, która polega na dotarciu do odbiorców poprzez treści publikowane w internecie z elementami reklamowymi jawnymi lub niejawnymi. Kanałem służącym do przekazu informacji najczęściej jest dyskusja czy też opowiadanie.
Wielu z nas marketing szeptany kojarzy się z nieetyczną reklamą, przekazem, który pod przykrywką neutralności chce przekazać informacje marketingowe. Wobec tego firmy poszukujące odpowiednich metod promocji raczej z rezerwą podchodzą do tej formy promocji. Jednak umiejętnie prowadzony marketing szeptany jest w stanie przynieść naprawdę bardzo dobre efekty.
Zadania marketingu szeptanego:
zaznajomienie konsumentów z produktem, marką czy usługą
prowokowanie do rozmów o przedmiocie promocji
wywołanie pozytywnych reakcji wśród konsumentów
zwiększenie ruchu na stronie internetowej promowanej firmy
wsparcie w pozycjonowaniu (SEO)
Najważniejsze w marketingu szeptanym są czyste intencje, zarówno wtedy, gdy chcemy przekazywać informacje odbiorcom w sieci. Powinniśmy przede wszystkim do zadania podejść kompleksowo i profesjonalnie. Gdy zamierzamy wklejać na forach internetowych wpis o treści „Polecamy naszą firmę, która zajmuje się…”, nie odniesiemy oczekiwanego efektu. W marketingu szeptanym liczy się wpasowanie w dyskusję, aby mimochodem wspomnieć o promowanym produkcie, usłudze czy marce.
Popularne błędy popełniane w marketingu szeptanym:
brak znajomości na temat promowanego produktu, usługi czy marki
tworzenie nienaturalnych wpisów, które nie są odpowiedzią na dyskusję
kopiowanie tych samych tekstów i wklejanie ich na różnych stronach
niepoprawne posługiwanie się językiem polskim
publikowanie wpisów na małych, rzadko odwiedzanych forach, a także na forach, które już mają dużo spamów
tworzenie nowych wątków zamiast dopisywanie się do już istniejących
Wobec tego bardzo ważne jest odpowiednie formułowanie wpisów na forach czy też publikowanych w innych miejscach, na przykład na blogach, w serwisach tematycznych czy na portalach społecznościowych. Gdy popełnimy błędy, wówczas nasze wpisy będą najczęściej usuwane od razu lub po prostu wzbudzą niechęć i w rezultacie nie osiągniemy oczekiwanego efektu.
Czy warto skorzystać z agencji reklamowej?
Promocję poprzez marketing szeptany możemy prowadzić samodzielnie, ale możemy też zlecić usługę zewnętrznej firmie – agencji reklamowej, która w tej dziedzinie posiada doświadczenie. To drugie rozwiązanie cieszy się obecnie dużym zainteresowaniem. Nie musimy wówczas poświęcać czasu na tworzenie nowych treści, wyszukiwanie forów i innych stron, zakładanie kont, ponieważ wszystkim zajmą się za nas fachowcy.
Z usług tego rodzaju skorzystamy między innymi w agencji OnlineGroup.pl.