Prowadzący działalność gospodarczą wiedzą, że dobrej jakości produkt czy oferowanie profesjonalnych usług to za mało. Aby przekonać i pozyskać klienta, trzeba inwestować w reklamę – zarówno tradycyjną, jak i internetową. Wybór nośników ma kluczowe znaczenie – poniżej omawiamy wybrane z nich.
Różne narzędzia reklamy
Działania marketingowe są ważne w przypadku każdego biznesu – każdy ma jednak swoją specyfikę i konkretne grupy odbiorców, dlatego dobór odpowiednich nośników przekazu reklamowego ma znaczenie kluczowe. Aby inwestycja się zwróciła, należy lokować środki świadomie – czyli dotrzeć do potencjalnych klientów.
Dobrym rozwiązaniem są różne formy reklamy – zarówno online, jak i tradycyjne, czyli offline. Marketing internetowy ma ogromne znaczenie, ale klasyczne narzędzia – jak banery, wizytówki, stojaki reklamowe czy ulotki – również mogą być skuteczne i wspierać sprzedaż oraz budować i umacniać wizerunek marki.
Wybrane tradycyjne nośniki reklamy
Stojaki reklamowe. Są to jedne z popularnych nośników reklamy zewnętrznej i można je dopasować do swoich oczekiwań. Pozwalają one zaprezentować różne produkty lub usługi, ale można zamieścić także logo firmy i podstawowe informacje, np. hasło reklamowe, dane kontaktowe itp.
Wizytówki z oferty https://www.drukarniaonline.pl/product/print/1723/wizytowki pełnią funkcję praktyczną, są też ważnym elementem budującym wizerunek marki. Profesjonalny i graficznie ciekawy projekt na wysokiej jakości papierze wpłynie na Twoją wiarygodność oraz umocni markę w świadomości klientów. Grafika powinna jednak być zarazem niebanalna, kreatywna, jak i czytelna. Ważne, aby jej projekt był wizualnie spójny z innymi – z ulotką, plakatem czy banerem – gdyż poszczególne elementy komunikacji muszą ze sobą współgrać.
Ulotki reklamowe. To jedna z najbardziej rozpowszechnionych form promocji. Mają one wieloletnią tradycję i nadal są popularne, mimo że rozwija się też reklama outdoor, telewizyjna i marketingowa. Ulotki nadal są skuteczne w wielu branżach, np. kulinarnej, kosmetycznej i wielu innych.
Nośniki reklamy online
Strona internetowa. To najpopularniejsza forma reklamy – jest źródłem informacji o marce, jej usługach i wartościach. Szata graficzna powinna współgrać z innymi narzędziami, również tradycyjnymi – jak wizytówki czy ulotki.
Baner. Najstarsza i najpowszechniejsza forma reklamy w Internecie, mimo że już miej skuteczna niż na początku. Aby podnieść jej efektywność, warto korzystać z usług agencji marketingowych. Można wyróżnić kilka jej rodzajów.
Mailing. Reklama pozwala na szybkie wysłanie e-maila, np. z ofertą czy informacją o nowościach, do potencjalnego klienta.
Reklama GoogleAds (AdWords). Google Ads umożliwia pojawianie się w wynikach wyszukiwania pod wybranymi frazami. Można układać komunikaty i sprawdzać ich skuteczność, a także kierować użytkowników do – naszym zdaniem – najtrafniejszych podstron. Jest to jedyna pewna forma reklamy w wyszukiwarce Google, w dodatku zapewnia ogromny zasięg prowadzonej kampanii i pozwala na całkowitą kontrolę kosztów.
Kanały social media. W wielu branżach ważnym nośnikiem reklamy są też media społecznościowe – m.in. Facebook czy Instagram. Warto na bieżąco prowadzić wybrane kanały, aby zaistnieć w świadomości klienta i umacniać wizerunek marki.