Aktywność w social mediach stała się nieodłącznym elementem życia większości nastolatków. Każdy z nich ma swój ulubiony portal społecznościowy i najczęściej używany komunikator. Facebook i Instagram, które jeszcze niedawno należały do najpopularniejszych, powoli odchodzą w cień stosunkowo nowszej aplikacji – TikTok. Co sprawiło, że cieszy się on tak dużym zainteresowaniem młodzieży?
Czym jest TikTok?
Świat social mediów jest bardzo dynamiczny i ulega niezwykle szybkim zmianom. Każda nowa aplikacja powoduje osłabienie zainteresowania poprzednią. Tak było również w przypadku TikToka, który jest dość młodą, bo powstałą w 2016 r. chińską aplikacją mobilną, wprowadzoną na rynek przez przedsiębiorstwo Byte Dance. TikTok umożliwia nagrywanie i zamieszczanie w sieci krótkich muzycznych materiałów wideo. TikTok zastąpił aplikację Musical.ly amłodzież na całym świecie wprost oszalała na jego punkcie. Aktualnie jest jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie. Na czym polega jego fenomen?
Jak działa nowa aplikacja?
Wiele osób porównuje TikTok do Snapchata oraz Spotify, czyli komunikatora umożliwiającego przesyłanie zdjęć i krótkich filmików oraz jednej z największych platform do streamowania muzyki. W praktyce TikTok pozwala na tworzenie maksymalnie 15-sekundowych materiałów wideo, wykorzystując do tego dowolnie wybrany utwór muzyczny. W ten sposób powstają krótkie teledyski, które można dowolnie modyfikować oraz montować. Aplikacja zyskała największą popularność wśród młodych użytkowników, w przedziale wiekowym 13-20 lat. Szał na tworzenie autorskich klipów i udostępnianie ich znajomym, póki co nie mija. Fanów TikToka ucieszy fakt, że dzięki usłudze Social Pass, dostępnej dla każdego w ofercie Orange Flex, mogą korzystać z niego bez limitu GB.
Za co kochamy TikToka?
Użytkownicy zaznaczają, że TikTok jest świetnym sposobem na wyrażanie siebie i swoich emocji oraz podkreślanie własnej indywidualności. Tworzenie teledysków jest ciekawym sposobem na pokazanie, co aktualnie u nas słychać lub zatrzymanie wspomnień. Nagrania można tworzyć samodzielnie lub w większych grupach, co daje możliwość fajnego spędzenia czasu ze znajomymi. Patrząc na popularność tej platformy, można stwierdzić, że jest to również świetna zabawa.
Aplikacja z dużym potencjałem
Potencjał aplikacji TikTok dostrzegło i doceniło wiele firm, które postanowiły wykorzystać go do promowania swoich produktów. Zazwyczaj są to marki, których odbiorcą jest Pokolenie Z, czyli osoby urodzone po 1995 roku. Do tej pory najciekawsze kampanie reklamowe na TikToku przeprowadziły marki takie jak: Sprite, McDonald czy Orange Flex.