Sprawdź, jakie trendy dominowały w pozycjonowaniu stron w zeszłym roku oraz dowiedz się, co przyniesie nam nowy, 2019 rok.
Pozycjonowanie stron internetowych w 2018
Każdy, kto choć trochę interesuje się tematem SEO wie, że jest to branża bardzo dynamiczna. Praktycznie każdego roku Google wprowadza zmiany, które wpływają na proces pozycjonowania stron. Jaki pod tym względem był rok 2018 i czego możemy spodziewać się w najbliższej przyszłości? O samych mechanizmach pozycjonowania można pisać bardzo długo – jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy do zapoznania się z ofertą na stronie mapimedia.eu.
W 2018 Google wprowadziło zmiany w Google Analytics oraz nowe Google Data Studio. Obecnie, korzystając z Google Analytics, można dostrzec większe skupienie się na użytkowniku, a nie na sesji. Dzięki nowym sposobom na śledzenie i grupowanie użytkowników, specjaliści od UX designu zyskali oręż do jeszcze większego usprawniania stron dla grup docelowych. Dodatkowo wspomniane wyżej Google Data Studio pozwala na generowanie estetycznych raportów w czasie rzeczywistym, co znacznie poprawiło jakość i przejrzystość przekazywanych klientowi raportów.
Kolejnym trendem widocznym w 2018 roku było poszerzanie współpracy z blogerami oraz jeszcze większy nacisk na content marketing. Z całą pewnością minęły już czasy, kiedy blogerzy byli traktowani z przymrużeniem oka. Potencjał, jaki tkwi w społecznościach, jakie gromadzą wokół siebie blogerzy, jest z punktu widzenia marketingu nie do przecenienia. Liczba potencjalnych klientów, których możemy pozyskać dzięki pomocy blogerów, jest coraz większa. Dużą rolę odgrywa w tym dobry content marketing. Doskonałym przykładem tego, jak dobrze napisany tekst może wpływać na decyzje i zachowania odbiorców, jest niezwykła popularność wszelkich blogów poradnikowych. Przedsiębiorcy oraz agencje marketingowe wykorzystują ten trend coraz częściej, decydując się na blog, jako jeden z kluczowych elementów sklepu internetowego.
Pozycjonowanie stron internetowych w 2019
Moim zdaniem w 2019 roku w pozycjonowaniu będą przejawiać się trzy główne trendy:
Content marketing w końcu się przebije
Trend stawiający na content marketing będzie coraz bardziej zyskiwał na znaczeniu i w końcu przebije się do świadomości nie tylko tych największych, ale też małych i średnich firm. Treści przestaną być robione pod roboty, a zaczną powstawać z myślą o użytkowniku. Być może będzie to rok, w którym po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła „jak zrobić hummus”, pierwsze wyniki nie będą nas zasypywać wiedzą o tym, kiedy autor bloga pierwszy raz w życiu jadł hummus oraz kiedy samo danie zostało wymyślone. Zamiast tego znajdziemy przydatne dla nas, precyzyjne informacje.
OK, Google! Czyli pozycjonowanie głosowe
Kolejnym trendem, który zyska na znaczeniu, będzie wyszukiwanie głosowe, a to za sprawą wprowadzonego niedawno do Polski asystenta Google. Więcej o debiucie asystenta Google w naszym kraju dowiesz się z tego wpisu. Wraz ze zwiększającą się bazą aktywnych użytkowników może zmienić się sposób, w jaki będziemy zadawać zapytania do wyszukiwarki. W konsekwencji sam sposób pozycjonowania stron internetowych może ulec zmianie. Czy czeka nas rewolucja w SEO? Za wcześnie, by wyrokować, ale sprawa jest niewątpliwie rozwojowa.
Bezpieczeństwo i szybkość
Ostatnim trendem w przypadku pozycjonowania stron w 2019, na który warto zwrócić uwagę, jest bezpieczeństwo i szybkość działania strony. Google coraz większą uwagę przywiązuje do tego, czy strona ma aktywny certyfikat SSL. Ma to kluczowe znaczenie zwłaszcza w przypadku sklepów obsługujących płatności. Kolejnym czynnikiem rankingowym zyskującym na znaczeniu w pozycjonowaniu stron jest szybkość działania strony. Rok 2019 przyniesie koniec wiecznie ładującym się stronom z wielką ilością dużych i ciężkich obrazków. A przynajmniej mam taką nadzieję.