Obecnie nastała era wszędobylskiego Internetu i niemalże każdy korzysta na co dzień z zasobów wirtualnego świata. Ogromną popularnością cieszą się media społecznościowe, które wykorzystywane są już na szeroką skalę także przez firmy. To właśnie dzięki kanałom Social Media można dotrzeć do szerokiego i zróżnicowanego grona odbiorców, budować pozytywny wizerunek marki i promować swój biznes. Każdego roku pojawiają się nowe trendy w mediach społecznościowych, co warto wykorzystać. Platformy bowiem cały czas aktualizują swoje algorytmy i wprowadzają mniej lub bardziej ciekawe zmiany. Wiele osób wręcz nie wyobraża sobie życia bez co najmniej kilkukrotnego sprawdzenia postów na Facebooku czy na Instagramie. Każde kojenie zmiany wpływają bezpośrednio na zaangażowanie Internautów i ich zachowanie w Sieci. Jakie są zatem najnowsze trendy w mediach społecznościowych?
Trendy w Social Media
Jednym z najnowszych trendów w Social Media jest grywalizacja, ze względu na rosnącą popularność gier sieciowych. Coraz więcej firm bowiem zaczyna wykorzystywać tak duże zainteresowanie grami online, wprowadzając mikro transakcje i czerpiąc z tego dochody. Można zatem spodziewać się, że w najbliższym czasie powstaną aplikacje umożliwiające połączenie interakcji w mediach społecznościowych z grami online. Internauci uwielbiają zarówno wchodzić ze sobą w interakcje, jak i rywalizować. Kolejną trendem jest możliwość prowadzenia transmisji na żywo. Tego typu narzędzia oferuje już nie tylko YouTube, ale i np. Facebook. Z takiej możliwości chętnie korzystają nie tylko zwykli użytkownicy, ale i celebryci czy też znane marki.
Wraz z pojawieniem się video i transmisji live, media społecznościowe wskoczyły na wyższy level. Okazuje się, że znaczna większość Internautów wybiera transmisje wideo na żywo niż czytanie artykułów na firmowym blogu. Prym wiodą InstaStories, Snapchat i Facebook Live. Ponadto powstały dedykowane formaty dopasowane do urządzeń mobilnych, z którymi przecież wiele osób nie rozstaje się chociażby na kwadrans.
Treści dopasowane do upodobań użytkowników i wykorzystanie komunikatorów do celów komercyjnych
Wykorzystanie zaawansowanej analityki behawioralnej Internautów pozwala na jeszcze lepsze poznanie zachowań i indywidualnych preferencji konsumentów. Personalized content jest stale rozwijającą się technologią, która pozwala na dopasowanie kontentu do preferencji odbiorców mediów społecznościowych. Jest to bardzo pomocne do tworzenia treści osobiście angażujących wybraną grupę docelową, która jest przecież dla danego przedsiębiorcy najcenniejsza, czyli mogąca przynieść rzeczywisty zysk. Personalized content umożliwia śledzenie reakcji Internautów na stronie i dostarczenie im cennej dla nich wiedzy, a więc dopasowanej do ich indywidualnych zainteresowań/lokalnych preferencji/bieżących potrzeb.
Jako, że za wysłanie SMS-a trzeba zapłacić, czyli posiadać wystarczająco dużą ilość wolnych środków na koncie w celu prowadzenia dłuższej konwersacji, pojawienie się bezpłatnych komunikatorów internetowych było wręcz fenomenem. Obecnie z aplikacji komunikacyjnych korzystają miliardy osób na całym świecie, które mogą wymieniać się nie tylko treścią, ale i przeróżnymi plikami typu zdjęcia czy wideo. W związku z tym wykorzystuje to coraz więcej firm, inwestując czas i pieniądze w platformy komunikacyjne na swoich witrynach, które pozwalają na łączenie się z konsumentami. Kolejnym trendem stały się chat boty i syntetyzatory mowy. Za ich pomocą marketerzy mogą wysyłać spersonalizowane komunikaty, oferty zakupów i najnowszych promocji. Za pomocą komunikatorów można wejść w interakcje z ludźmi z całego świata.