Każdego dnia social media, czyli popularne media społecznościowe, takie jak Facebook, czy Twitter są miejscem wymiany myśli i informacji setek tysięcy osób. Wykorzystaj to, aby Twoja firma zaistniała w świadomości ich użytkowników.
Otwórz się na nowe sposoby komunikacji z klientami i na możliwości, jakie daje Ci marketing społecznościowy.
Sprawdź, jakie treści warto umieszczać na profilu firmy, aby skutecznie wypromować swoją markę. Daj się poznać dzięki social media, czyli jakie treści i dlaczego warto publikować na firmowym profilu
Kreowanie Dodatkowych Treści – Kanały Dystrybucji Social Media
Jeśli sądzisz, że użytkownik serwisu społecznościowego śledzący profil Twojej firmy, jest zainteresowany Twoją ofertą, to nie mylisz się. Prawdopodobnie jest nie tylko zainteresowany, ale może nawet chciałby z niej skorzystać albo korzysta regularnie. Bądź więc cały czas na widoku i umieszczaj treści o tematyce związanej z Twoją branżą, która może przyciągnąć uwagę Twoich klientów. Jeśli, przykładowo, prowadzisz sklep z kosmetykami, umieszczaj na profilu albo FanPage’u swojej firmy informacje o najnowszych trendach w makijażu, czy opinie światowej klasy makijażystów. Te treści mogą nie tylko zaciekawić Twojego odbiorcę, ale także będą się kojarzyć z właśnie Twoją ofertą.
Infografiki – Przedstawiające Praktyczne Porady za Pomocą Social Media
Udzielaj swoim klientom praktycznych porad, związanych z Twoją branżą. Jeszcze lepiej, gdy będą to rady ułatwiające korzystanie z Twojego produktu albo usługi. Umieszczaj na firmowym profilu przydatne wskazówki, przykłady zastosowań, przepisy, obrazkowe instrukcje jak coś działa albo jak coś zrobić. Wykorzystuj przy tym fotografie i grafiki. Przedstawiaj swoje rady w formie infografiki.
Konwersacje Kreują Wizerunek Twojej Firmy
Śmiało przyłączaj się do konwersacji na tematy związane z Twoją branżą. Użytkownicy zauważą Twoje zaangażowanie i profesjonalną wiedzę, którą dzielisz się z innymi, a inni dzielą się swoją z Tobą. Social media są doskonałym miejscem do przybliżenia Twojej firmy klientom. Daj im wystarczający wgląd do jej „wnętrza”. Pokaż jej „ludzką twarz” i zbuduj więź z fanami Twojej marki. Chwal się nie tylko dokonaniami swojej firmy, jak wygrana w branżowym konkursie, ale także udostępnij zdjęcia z udziału w akcjach charytatywnych, warsztatach, galach. Dziel się też informacjami o tym, co w firmie nowego. Dobrym pomysłem jest prowadzenie bloga firmowego i umieszczanie w postach linków do nowych wpisów. Pokaż użytkownikom, że Twoja firma to zespół świetnie zgranych osób, które z chęcią pracują nad nowymi zadaniami i dobrze się przy tym bawią. W tym celu prezentuj kulisy różnych projektów, czy przygotowań do konkursów.
Szukasz Pracownika? Wykorzystaj Social Media – Informacje o Wolnych Miejscach Pracy
Za pośrednictwem social media możesz umieszczać ogłoszenia o wakatach na różnych stanowiskach w Twojej firmie. Poszukujący pracy, często korzystają z mediów społecznościowych, aby poznać profil działalności i sposób funkcjonowania różnych firm, do których chcieliby aplikować. Social media to idealne miejsce na „złowienie” nowych, wartościowych pracowników.
Koncepcja Zamieszczania Tego Samego Wpisu – Czy Warto?
Zamieszczanie na profilu firmy tych samych postów więcej niż jeden raz wbrew pozorom ma sens. Przede wszystkim pozwoli Ci dotrzeć z nimi do większej liczby osób, które mogą być zainteresowane ich treścią, a jeszcze kilka miesięcy temu, gdy były one publikowane nie były Twoimi klientami. Wiele z umieszczanych przez Ciebie postów na social media długo nie traci na aktualności. Pozwól więc tym, którzy nie śledzą Cię na bieżąco zapoznać się z informacjami, które chcesz przekazać szerszemu gronu odbiorców. A stałym bywalcom Twojego firmowego profilu dasz znać, że, na przykład wysokie rabaty na jesienną kolekcję płaszczy są one nadal aktualne.
Social Media – Powielone Treści w Innej Formie
Jeśli już mowa o powtarzaniu tych samych treści, to zastanów się, czy jest szansa, aby wyeksponować w nich to, co sprawi, że dotrą do nieco innej grupy odbiorców niż przy pierwszej publikacji. Przykład. Umieszczasz na firmowym profilu link do artykułu o zachowaniach kierowców podczas jazdy. Raczej nie liczysz na duże zainteresowanie kobiet. Masz jednak szansę, żeby zdobyć wśród nich czytelniczki. Przy kolejnej publikacji linku do tego samego artykułu, wstaw wykres pokazujący statystykę, ile jest kobiet kierowców. Dowiedziesz im tym samym, że ich także ten tekst dotyczy i może je zainteresować w równiej mierze, co mężczyzn.
Posiadając profile albo FanPage na wielu serwisach społecznościowych, zwiększasz szansę swojej firmy na dotarcie do większej liczby klientów. Wybierz najbardziej popularne, jak Twitter, czy Facebook. Zastanów się także, czy celujesz na rynek rodzimy, czy anglojęzyczny. Serwisy społecznościowe pozwalają na publikacje treści zamieszczanych także na stronach konkurencyjnych mediów społecznościowych. Umożliwi Ci to pokazanie tych samych treści na wielu profilach i ułatwi prowadzenie kilku profili naraz.
Chwytliwe headline’y – Podstawa Skutecznego Social Media
To właściwie rada uniwersalna dla wszystkich, którzy gdziekolwiek umieszczają jakiekolwiek treści. Publikując posty na social media, zachęć klienta do przeczytania go chwytliwym tytułem, który przemówi do jego wyobraźni.
Treści, które podobają się użytkownikom
Bacznie wczytuj się w komentarze pod Twoimi postami. Dowiesz się z nich, co podoba się Twoim klientom, które treści okazały się dla nich wartościowe, a które mniej. Dzięki temu obierzesz prawidłowy kierunek w kreowaniu firmowego profilu. Spełniając oczekiwania użytkowników, zyskasz ich większą przychylność, więcej pozytywnych komentarzy, więcej polubień, a właśnie o to chodzi.
Treści wizualne
Grafiki i zdjęcia odgrywają bardzo istotną rolę w social media marketingu. Większość informacji, które docierają do mózgu to właśnie treści wizualne, przetwarzane znacznie szybciej niż tekstowe. Wyciągając proste wnioski z tego potwierdzonego naukowo twierdzenia, załóż profil swojej firmy na portalu, na którym komunikacja opiera się na przekazach wizualnych, jak na przykład Instagram. Podobnie jak w przypadku treści tekstowych, umieszczaj na nich zdjęcia i grafiki, które będą interesujące, a może nawet inspirujące dla klientów. Pokazuj swój produkt albo usługę w jakimś ciekawym kontekście. Pozwól klientom udostępniać ich autorskie zdjęcia, na których chwalą się, jak wykorzystali Twoje produkty. Prowadzisz sklep ogrodniczy? Ogłoś wśród użytkowników konkurs na najpiękniejszy ogród i umieszczaj na profilu ich fotografie.
Interaktywne zdjęcia
Aby zachęcić użytkownika do interakcji, umieść na swoim profilu interaktywne zdjęcia. Możesz w tym celu wykorzystać proste narzędzie do content marketingu ThingLink. Pozwala ono umieszczać na fotografii ikonki, które po zaznaczeniu ich kursorem wyświetlają informacje przez Ciebie zawarte, np. zdjęcie, link do strony, a także ikonki „podziel się”z różnych portali społecznościowych.
Czy zauważasz jak w szybkim tempie wśród producentów i dystrybutorów największych marek na świecie rośnie zainteresowanie social media marketingiem? Wykorzystują oni media społecznościowe do promowania swoich produktów i usług, stawiając na budowanie stałej więzi z klientem. Nawet jeśli nie prowadzisz wielkiego biznesu, dzięki mediom społecznościowym możesz skutecznie konkurować z wielkimi potentatami.
Obecność Twojej firmy w social media to dla niej darmowa reklama.
Wykorzystaj też rosnące znaczenie content marketingu. Prowadź ze swoimi klientami dialog, inspiruj ich, pomagaj im, serwuj im wartościowe treści. A oni odpłacą Ci się lojalnością.