Czy sklep internetowy Magento nadaje się do dropshippingu?

Jako sprzedawca internetowy niewątpliwie szukasz nowych sposobów na zwiększenie swoich zysków. Dobrze zatem przyjrzeć się stosunkowo nowemu trendowi, jakim jest dropshipping. Czym on jest i jakie niesie ze sobą korzyści? Czy sklep internetowy zbudowany na Magento nadaje się do tego typu sprzedaży? Tego dowiesz się w tym artykule.

Na czym polega dropshipping dla sklepu Magento?

Najprościej rzecz ujmując, dropshipping będzie działał w ten sposób:

  1. Tworzysz sklep internetowy z wybranymi produktami.
  2. Gdy dokonasz sprzedaży, informujesz o zamówieniu dostawcę/producenta/hurtownię, którzy posiadają dany produkt na stanie.
  3. Dostawca po otrzymaniu danych wysyła produkt do klienta bezpośrednio od siebie.
  4. Zarabiasz na różnicy między ceną detaliczną a hurtową.

W modelu tym dostawca nie jest znany kupującemu. Klient ze swojego punktu widzenia otrzymał produkt bezpośrednio od Ciebie.
W takim modelu sprzedaży nie zajmujesz się zatem zamawianiem, przechowywaniem oraz wysyłką towaru. Odpowiedzialność za te czynności spoczywa jedynie na dostawcy. Twoim zadaniem jest za to utrzymanie samej witryny internetowej, marketing oraz obsługa klienta.

Jakie są zalety dropshippingu?

Omawiany model sprzedaży zyskał ostatnio popularność dzięki następującym czynnikom:

Mniejsze koszty początkowe

Handlowcy uruchamiający swój dropshippingowy sklep internetowy na Magento, nie potrzebują dużej ilości środków na start. Wynika to z braku konieczności zamawiania i utrzymywania asortymentu – produkt jest niejako zamawiany przez Ciebie dopiero w momencie, gdy będzie chciał go kupić klient.

Oszczędność czasu i wysiłku

Kiedy nie musisz bezpośrednio mieć do czynienia z fizycznymi produktami, prowadzenie sklepu internetowego Magento pod pewnymi względami staje się łatwiejsze. Nie musisz wtedy martwić się zarządzaniem magazynami, pakowaniem, wysyłką, zamawianiem produktów oraz śledzeniem stanów magazynowych.

Swoboda w zarządzaniu biznesem

Dzięki dropshippingowi możesz prowadzić swój biznes z dowolnego miejsca na świecie. Potrzebny jest Ci jedynie dostęp do Internetu oraz możliwość szybkiej i efektywnej komunikacji z dostawcami, jak i klientami.

Możliwość sprzedawania licznych produktów

Jako sprzedawca nie musisz kupować produktów z wyprzedzeniem, aby je przechowywać i móc w razie czego wysłać do klientów. Dzięki temu w Twojej ofercie możesz zawrzeć liczny asortyment, nie martwiąc się, czy jest on u Ciebie na stanie, czy nie.

Jakie są wady dropshippingu?

Oczywiście ten model biznesowy ma także swoje wady, o których również trzeba wiedzieć:

Małe marże

Jedną z wad dropshippingu jest to, że należy spodziewać się początkowo niskich marż. Nie znaczy to, że biznes będzie nieopłacalny. Należy jednak pamiętać, że marża produktu w niektórych niszach może być szczególnie niska. Będzie tak zwłaszcza w przypadku konkurencyjnych branż. Nie będziesz mógł wtedy pozwolić sobie na przyciąganie uwagi klientów poprzez zbyt duże zaniżanie cen. Z tego powodu według niektórych sprzedawców dropshipping jest najbardziej opłacalny w przypadku stosunkowo drogich produktów, na których można generować większe zyski w przeliczeniu na sztukę.

Trudność w wybraniu dostawcy

Powodzenie Twojego sklepu internetowego na Magento będzie w dużej mierze zależeć od wyboru właściwego dostawcy. Konieczne jest zatem przeanalizowanie licznych opcji i wybranie tej najlepszej, gdyż wielu dostawców wymaga, aby byli jedynym podmiotem współpracującym ze sklepem dropshippingowym.

Wyzwania w związku z obsługą klienta

Dostawca jest niewidoczny dla kupującego. Z tego powodu, jeżeli to on w czymś zawini (niedostępność produktu, problemy z wysyłką, zła jakość produktu), musisz wziąć winę na siebie. Ze względu na to rozwiązywanie problemów klientów może być jednym z większych wyzwań w takim modelu sprzedaży.

Dlaczego warto wybrać Magento do sklepu dropshippingowego?


Głównymi powodami, dla których warto wybrać Magento dla omawianego modelu sprzedaży zamiast przykładowo rozwiązań SaaS, są następujące cechy platformy:

  1. Brak opłat prowizyjnych pobieranych od każdego zamówienia.
  2. Przechowywanie danych na własnych serwerach.
  3. Brak ukrytych/dodatkowych opłat.
  4. Brak ograniczeń co do liczby zamówień.

Z jakich rozwiązań zatem skorzystać, aby zaimplementować dropshipping w swoim sklepie Magento?

Najlepsze rozszerzenia dropshippingowe dla Magento

Choć początkowo zapewne będziesz mógł realizować zamówienia ręcznie, to jednak wraz z rozwojem biznesu konieczne będzie skorzystanie ze specjalnie przygotowanych rozwiązań. Oto kilka z nich:

  1. Dropship by WebKul – dzięki temu rozszerzeniu będziesz mógł efektywniej zarządzać zamówieniami oraz zoptymalizować wszystkie istniejące funkcje wysyłkowe.
  2. Dropship for Magento 2 by Medma – rozszerzenie posiada bardzo liczne funkcje jak choćby umożliwienie dostawcom zewnętrznym dbanie o klientów w Twoim imieniu.
  3. AliExpress Dropshipping by CedCommerce – rozszerzenie przygotowane specjalnie z myślą o tych, którzy chcą sprzedawać z AliExpress.

Podsumowanie

Dropshipping ma w sobie naprawdę duży potencjał, a platforma Magento z pewnością nadaje się do jego implementacji. W razie trudności z integracją takiego modelu sprzedaży dobrym wyjściem może być skontaktowanie się ze specjalistami od Magento.

4/5 - (1 vote)

Zostaw komentarz