Przestań marnować Swój czas – Pokonaj Złe Nawyki w Pracy!

Przez większą część roku wstajesz rano i idziesz do pracy z głową przepełnioną czekającymi Cię zadaniami.

Każdego dnia obiecujesz sobie, że dziś uporasz się ze wszystkimi zaległościami. Ba! Skończysz wszystko wcześniej, żeby pokazać szefowi jak świetnie sobie radzisz.

Po czym przychodzisz do pracy i zajmujesz się tysiącem różnych rzeczy, tylko nie pracowaniem.

Tymczasem istnieje kilka bardzo prostych sposobów na osiągnięcie Twojego wymarzonego celu, czyli zwiększenie swojej produktywności w pracy. Sprawdź je na sobie, a przekonasz się, jakie to proste.


Unikaj Wykonywania Wielu Czynności Jednocześnie

1Skup się wyłącznie na jednej czynności, z którą chcesz uporać się teraz, a do kolejnych przejdź później. W ten sposób Twój umysł będzie cały czas skoncentrowany.

 

Ogranicz Kontakty do Minimum

2Najlepiej wyłącz telefon albo poproś znajomych, żeby dzwonili albo wysyłali smsy tylko w razie konieczności. Ogranicz też rozmowy ze swoimi współpracownikami, kiedy pracujesz, o ile nie są Ci one niezbędne.

Odseparuj się od Hałasu

Odseparuj się od hałasu

3Jak organizować czas gdy obok ktoś krzyczy? Może skutecznie Cię rozpraszać. Jeśli to możliwe, zamknij drzwi i okna, żeby hałas z zewnątrz Ci nie przeszkadzał. Jeśli dzielisz pomieszczenie, w którym pracujesz z innymi osobami poproś, żeby nie rozmawiali głośno. Podczas wykonywania swoich zadań możesz też założyć słuchawki na uszy albo stopery.

Nie Bujaj w Obłokach

4Chyba każdemu zdarzyło się choć raz złapać na bezmyślnym gapieniu się w ścianę. Żeby uniknąć tak niepotrzebnego marnotrawienia czasu, naucz się to kontrolować. Nie pozwól swoim myślom odpływać. Naucz się szybko orientować, kiedy tracisz koncentrację i zaczynasz myśleć o czymś innym niż praca. To wymaga dyscypliny, ale da się wyćwiczyć. Każdorazowo, gdy zorientujesz się, że nie wystarczająco się skupiasz, przywołaj się do porządku, skarć w myślach i każ skoncentrować. Możesz też osiągnąć wyższy stopień, wyłapując momenty dekoncentracji jeszcze zanim one nastąpią i zapobiegając im.

Zorganizuj Swoje Miejsce Pracy

5Zgromadź wszystkie potrzebne Ci narzędzia do wykonania konkretnego zadania. Postaraj się, aby były w zasięgu ręki. Zadbaj też o porządek, żeby nie musieć ich ciągle szukać. Spraw, żeby Twoje miejsce pracy było wygodne. Miej też zawsze pod ręką coś do picia, najlepiej wodę mineralną. Zadbaj też o wentylację pomieszczenia. Według badań mózg lepiej pracuje, gdy jest odpowiednio nawodniony i dotleniony.

Wykorzystaj Swój Czas – Zastosuj Zasadę 80/20

zastosuj zasade 80 20

Stanowi ona, że 80% efektów osiąga się przy nakładzie pracy wynoszącym 20%. Co to oznacza dla Ciebie?

6To, że większość swojego czasu w pracy (czyli zgodnie z zasadą 80%) wykorzystujesz na zadania, które przynoszą małe efekty (bo tylko 20%). Wiedząc to, postaraj się wyznaczyć sobie priorytety. Zrób listę zadań do wykonania konkretnego dnia, a następnie podziel ją na dwie. Na pierwszej umieść czynności najważniejsze, priorytetowe, te które wygenerują 80% efektów i uporaj się z nimi w pierwszej kolejności, a mniej istotnymi zajmij się później albo w ogóle.

Zablokuj Niepotrzebne Zakładki i Witryny

7Najlepiej wyłącz w ogóle komputer. Jeśli na nim pracujesz, wyłącz przeglądarkę internetową. Jeśli jej potrzebujesz, wyłącz albo zablokuj strony internetowe i zakładki, które mogą Cię rozpraszać.

Nie Zaglądaj na Portale Społecznościowe

Nie zaglądaj na portale społecznościowe


Przeczytaj:  Jak Medytować? Techniki Medytacji Dla Początkujących

8Wyłącz wszystkie uruchomione czaty. Zawsze może znaleźć się ktoś, kto będzie miał ochotę z tobą pokonwersować, a Tobie będzie głupio odmówić. Taka rozmowa może „pożreć” mnóstwo Twojego cennego czasu.

Nie Odbieraj Maili 100 Razy Dziennie i Ogranicz ich Wysyłanie

9Zajrzyj do swojej skrzynki mailowej rano, a później o wyznaczonych godzinach. Wyłącz albo przycisz też dźwięk powiadamiający o przyjściu wiadomości i nie reaguj za każdym razem, gdy go usłyszysz. Rozmowę za pośrednictwem poczty możesz prowadzić cały dzień. Jeśli masz więc pilną sprawę, lepiej zadzwoń i załatw ją jednym telefonem. 20 krotne sprawdzenie poczty w ciągu dnia to kiepski pomysł na to jak organizować czas swojej pracy.

Wykonuj Zadania po Kolei

10Ściśle przestrzegaj listy zadań do zrobienia. Gdy nagle pojawi się coś nowego, nie zajmuj się tym od razu, bo odciągnie Cię to od Twojej pracy i trudniej będzie Ci się na nowo skoncentrować. Lepiej zapisz sobie, co to za problem, żeby o nim nie zapomnieć i, żeby myśl o nim Cię nie rozpraszała. Gdy skończysz swoje bieżące zadanie, wróć do sporządzonej notatki.

Spraw, aby w Twoim Otoczeniu Nie Było Dekoncentrujących Przedmiotów

11Postaraj się, aby wokół Twojego miejsca pracy było jak najmniej przedmiotów. Jeśli masz możliwość, włącz w komputerze tryb pełnoekranowy. Nie ustawiaj na biurku wielu drobiazgów. Kolorowe, małe przedmioty przyciągają Twój wzrok, a umysł ma tendencję do rejestrowania wszystkiego, co w jego zasięgu. To rozprasza, podobnie jak dźwięki z otoczenia.

Podziel Duże Zadanie na Małe Części

Podziel Duże Zadanie na Małe Części

12Kiedy uporasz się z każdym oddzielne, poskładaj je w całość. O wiele łatwiej jest się zmotywować do mniejszych zadań.I rób to na różne sposoby. Możesz nauczyć się jednej z form medytacji. Nie jest to trudna sztuka, a pozwala oczyścić umysł i zwiększyć koncentrację. Medytować możesz przed pracą, w czasie pracy i po niej i to na różne sposoby: uprawiając jogę, ćwicząc na siłowni, czy biegając.

Najlepsze efekty otrzymasz, stosując się do wszystkich przedstawionych tutaj metod jednocześnie. Nie od razu musisz je jednak wprowadzać w życie.

Przetestuj je i oceń, jak wpływają na Twoją koncentrację i wyniki w pracy.

Napisz komentarz

Przeczytaj poprzedni wpis:
dysk twardy
Dysk twardy – Poznaj 5 Sposobów na Dodatkowe Miejsce

Stale zwiększa się prędkość przepływu danych pomiędzy użytkownikami znajdującymi się w sieci. Szacuje się, że przepływ danych przez sieć wzrasta...

Zamknij