statystyki i reklama bloga

Jak założyć bloga? Wystarczą 3 kroki

Każdy z nas robi dzisiaj coś wyjątkowego, czym może chcieć się pochwalić na forum z innymi ludźmi. Pisanie o swoich pasjach to dzisiaj nie tylko doskonała rozrywka i możliwość oderwania się od codziennych prac domowych czy pracy zawodowej, ale również możliwość zarażenia swoją pasją czy historią swojego życia innych ludzi. A to z kolei może się nam opłacić. Artykuł powstał w oparciu o poradnik: Jak założyć bloga w 10 minut.

Krok I – nazwa bloganazwa dla bloga

Naszą pasją może być cokolwiek – szycie na maszynie, hodowanie kotów, łowienie ryb na sztucznych zbiornikach czy wysokogórska wspinaczka – możesz mieć pewność, że w Internecie znajdziesz masę blogów o podobnej, jeśli nie identycznej tematyce. Teraz rzecz najważniejsza – musisz wymyślić taką nazwę swojego bloga, która będzie niepowtarzalna, inna od wszystkich już istniejących, ale jednocześnie łatwa do zapamiętania. To ważne, ponieważ w chwili, gdy ktoś będzie chciał szybko uzyskać jakąś informację, ale nie zapamięta nazwy bloga, z pewnością zajrzy gdzieś indziej.

Krok II – budowa bloga na platformie WordPress
zakładanie bloga

Każdy Blog, aby dobrze i sprawnie funkcjonował, a także przynosił wiele satysfakcji czytającym go ludziom, powinien być dobrze skonstruowany, to znaczy zbudowany za pomocą sprawdzonych narzędzi, takich jak platforma WordPress. Ta właśnie platforma jest na tyle rozbudowana i posiada tak ogromną liczbę wtyczek oraz różnego rodzaju rozszerzeń, że chętnie jest wykorzystywana również do tworzenia stron internetowych. Używanie sprawdzonych rozwiązań generuje również w przyszłości mniejsze problemy techniczne niż przy mniej pewnych narzędziach.

Krok III – publikacja i promocja bloga

statystyki i reklama bloga

Nasz Blog zaczyna być dobry dopiero z chwilą, kiedy zaczyna być popularny. Treści pisane przez nas powinny być nie tylko interesujące, co jest oczywiste, ale przede wszystkim powinny być systematycznie publikowane w sieci, aby pozostać zawsze na bieżąco ze swoimi czytelnikami, którzy widząc przestój, z pewnością odejdą gdzieś indziej. Treść nie tylko powinna być wartościowa, ale powinna mieć odpowiednią długość, aby nie zmęczyć zanadto czytelnika. Za standard uważa się tekst w ilości 300 słów, co jednak nie jest dużą ilością, dlatego treść musi być dokładnie przemyślana. Teksty powinny również zawierać tytuły i śródtytuły dla lepszego ich pozycjonowania i przeglądania. Istnieją profesjonalne firmy, które się zajmują się promocją blogów np. tworzymyblogi.pl – warto zlecić takie działania profesjonalistą aby wybić się w blogosferze.

3/5 - (2 votes)

Zostaw komentarz