Każdy właściciel strony internetowej zastanawiał się nad korzyściami wynikającymi z ich pozycjonowania. Jeżeli za działania SEO będzie odpowiadać profesjonalna agencja można mieć pewność, że efekty wyraźnie przewyższą poniesione koszty. Na co można liczyć?
Wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania
Pierwszą kluczową i najbardziej oczywistą korzyścią dla właściciela strony jest zajęcie jednej z czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania. Oczywiście ilość fraz oraz zapytań, na które strona będzie się wyświetlać w TOP 5 lub TOP 10 wyników wyszukiwania jest ograniczona. Nie zmienia to faktu, że odpowiednio dobrane słowa, używane przez grupę docelową, w połączeniu z solidnym content marketingiem i link buildingiem wyraźnie zwiększą ruch na stronie.
Możliwość wprowadzenia danych strukturalnych
Dobry marketing internetowy i działania specjalistów ds. SEO pozwolą także na wprowadzenie danych strukturalnych. Dzięki ich obecności wyszukiwarki będą wiedziały, co oznaczają poszczególne elementy strony i będą mogły wykorzystać te informacje do lepszej prezentacji firmy. W praktyce możne to oznaczać pojawienie się w Google np.:
– pola z najczęściej zadawanymi pytaniami,
– danych uporządkowanych dla przedsiębiorstwa,
– ocen w formie gwiazdek firmy, czy też produktu itp.
W praktyce doprowadzi to do zajmowania przez witrynę internetową większej powierzchni, dzięki czemu przyciągnięcie wzroku klienta będzie prostsze. Jakie są inne ważne korzyści dla firmy?
Zwiększenie świadomości marki
Nie tylko marketing internetowy musi odpowiadać za zwiększenie świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Mogą do tego także prowadzić działania specjalistów ds. SEO takich jak osoby pracujące w Alte Media – pozycjonowanie stron internetowych. Jak to możliwe?
Oczywiście wynika to z pojawiania się strony w wynikach wyszukiwania. Szczególnie gdy jest ona prezentowana za pomocą wspomnianych danych strukturalnych. Dzięki temu potencjalni konsumenci mają możliwość zapoznania się z marką, nawet bez wchodzenia na stronę.
A jak wiadomo, klienci zawsze chętniej wybiorą markę, którą już znają.
Wzrost obrotów związany z zainteresowaniem
Oczywiście wraz z pojawianiem się w wynikach organicznych Google, ewentualnie innej wyszukiwarki, idzie wzmożony ruch na stronie. Jeżeli tylko nasza witryna została odpowiednio zaprojektowana można mieć pewność, że doprowadzi to do wzrostu sprzedaży w firmie.