Corporate wellness, czyli wellness dla firm, to nowy trend zdobywający popularność zwłaszcza na Zachodzie, ale coraz częściej realizowany także na naszym rodzimym gruncie. U jego podstaw leży założenie, że dobry pracownik to zdrowy pracownik. I nie chodzi tylko o zdrowie fizycznie, ale też psychicznie. Kompleksowe zadbanie o te dwie kwestie może znacząco zwiększyć zaangażowanie personelu w swoją pracę, a w konsekwencji również podnieść wydajność firmy. Dlatego program wellness tak chętnie wdrażany jest w różnego rodzaju przedsiębiorstwach, głównie dużych, międzynarodowych korporacjach, choć nie tylko, czasami można go też znaleźć w małych, rodzinnych firmach.
Co dokładnie oznacza corporate wellness?
Termin corporate wellness oznacza ogół działań mających na celu ogólną poprawę samopoczucia pracowników firmy oraz budowę poczucia wspólnoty pomiędzy nimi. W skład takich działań wchodzą najczęściej różnego rodzaju wyjazdy integracyjne, warsztaty zdrowotne, zabiegi rehabilitacyjne i cateringi dietetyczne. Program wellness może też obejmować wprowadzanie udogodnień poprawiających ergonomię korzystania z biur, a więc na przykład zakup wygodnych, funkcjonalnych foteli czy tworzenie stref relaksacji w miejscu pracy. Kluczowy w tym wszystkim jest jednak przede wszystkim indywidualny nadzór nad stanem zdrowia poszczególnych pracowników. Taki ochronny parasol roztaczany przez pracodawcę nad pracownikami daje im poczucie, że są ważni i potrzebni w jego firmie. Więcej informacji na https://wellbeingpolska.pl/
Jakie korzyści niesie za sobą corporate wellnes?
Wellness dla firm to inwestycja, która może przynieść mnóstwo wymiernych korzyści. Dzięki niemu mamy bowiem szansę w pełni wykorzystać potencjał naszej kadry – a to od niego przecież w dużej mierze zależy nasz sukces. Zdrowy i zadowolony pracownik odwdzięczy się zaangażowaniem, lojalnością i efektywnością, co bezpośrednio przełoży się na usprawnienie działań firmy i podniesienie jakości świadczonych przez nią usług. Dodatkowo corporate wellnes pozwoli wykreować pozytywny wizerunek firmy i to nie tylko w oczach pracowników, ale też potencjalnych kontrahentów i klientów. Dlatego po to rozwiązanie powinien sięgnąć każdy przedsiębiorca, którym zależy na optymalnym rozwoju swojej firmy.