Czym jest audyt SEO i dlaczego warto go stosować?

Wrzesień 30, 2016
160 Views

Audyt SEO to podstawowy element strategii każdego dobrego pozycjonera. Wiele osób i firm prowadzących działalność gospodarczą posiada swoją stronę w Sieci. Siłą rzeczy musi im zależeć na tym, aby internauci posiadali świadomość ich marki, a tę można stworzyć poprzez pozycjonowanie firmowej witryny. Nie da się tego zrobić skutecznie bez przeprowadzenia audytu SEO. W poniższym tekście wyjaśnimy, dlaczego ten element strategii jest tak istotny.

Czym tak właściwie jest audyt SEO?

Audyt SEO jest kompleksową analizą strony internetowej w celu znalezienia i wyeliminowania błędów optymalizacyjnych. Każda strona indeksowana jest przez wyszukiwarki na podstawie ponad dwustu czynników ujętych w algorytmach sprawdzających. Im więcej czynników zostanie oceniona pozytywnie, tym wyższą pozycję zajmie nasza strona w organicznych wynikach wyszukiwania. Oto elementy, na które należy zwrócić szczególną uwagę podczas przeprowadzania audytu SEO:

  • Tytuł strony TITLE – musi zawierać słowo kluczowe lub przynajmniej frazę, na którą pozycjonujemy swoją stronę.
  • Opis DESCRIPTION – jest to bardzo ważny element, w którym zachęcamy użytkownika do wykonania jakieś czynności, najczęściej do odwiedzenia naszej strony lub skontaktowania się, np. jeśli prowadzimy działalność opartą na kontakcie z klientem, jak na przykład pomoc drogowa. Najlepiej sprawdza się jako krótki opis z wplecionymi słowami kluczowymi.
  • Nagłówki – przeglądarki indeksują nagłówki od najwyższego H1 aż po H6. Istotne jest, aby nagłówek był niezbyt długi i zawiły. Najlepiej potraktować go jako slogan informacyjny, co użytkownik znajdzie na danej stronie. Zbyt duża ilość nagłówków H1 oraz ich brak sprawi, że roboty wyszukiwarek ocenią stronę nieco niżej. Zaleca się stosowanie jednego nagłówka H1 na jednej stronie oraz kilku H2. Nagłówki to idealne miejsca do umieszczania słów kluczowych oraz fraz, na które strona jest pozycjonowana.
  • Adresy URL – adres URL musi być możliwie jak najprostszy oparty o schemat strona/kategoria/wpis lub, w przypadku sklepu internetowego strona/kategoria/produkt. Przejrzyste adresy URL to łatwiejsza i szybsza nawigacja po stronie, co jest bardzo istotne dla użytkownika. Zaleca się unikanie w nazwach podstron stosowania wyrazów z polskimi literami, jeśli nie jest to konieczne. Polskie litery zamieniane są na ciągi znaków, zwanych potocznie „szlaczkami” lub „krzaczkami”, co nadaje adresom URL nienaturalny wygląd.
  • Content – zawartość strony powinna być rozważnie nasycona zgrabnie wplecionymi w zdania słowami kluczowymi zarówno w odmienionych, jak i nieodmienionych formach. Im więcej tekstu, tym lepiej, ale przy bardzo długich wpisach warto pamiętać o urozmaiceniu ich grafikami, pogrubieniami czy wyeksponowanymi listami dla przełamania długich akapitów. Dzięki temu zapoznawanie się z treścią strony nie będzie nużące i uciążliwe, zatem użytkownicy będą chętniej wracać.
Przeczytaj:  Jak Odwrócić Ekran? - Nie Umiem Czytać Do Góry Nogami!

Dlaczego warto stosować audyt SEO?

Na to pytanie odpowiedź jest banalnie prosta – aby mieć pewność, że podejmowane przez nas działania dają jedynie pozytywny rezultat. Analogicznie można tę sytuację odnieść do pracy mechanika samochodowego. Zanim mechanik zacznie naprawiać niedziałający lub źle działający samochód, musi najpierw zajrzeć pod maskę i do silnika. Tak samo jest w przypadku stron internetowych. Podczas audytu SEO, pozycjoner zagląda pod maskę, sprawdza, czy są stosowane odpowiednie nagłówki, czy linkowanie wewnętrzne działa prawidłowo i czy mapa witryny jest skonstruowana dobrze i precyzyjnie. Pozycjoner przeprowadzając audyt SEO zagląda również do silnika, czyli weryfikuje rozmiary i opisy grafik oraz oznacza zbędne elementy, których obecność negatywnie przekłada się na szybkość działania strony. Dopiero po zakończonym audycie, można odpowiedzialnie rozpocząć optymalizację witryny. O tym, jak krok po kroku powinien wyglądać rzetelny audyt SEO, można przeczytać w tym artykule: Audyt SEO – kluczowe elementy optymalizacji krok po kroku, przygotowany przez agencję SEO High Interactivity.

Czym jest audyt SEO i dlaczego warto go stosować?
Oceń post

Zbyt często zastanawiający się nad każdym słowem, które napisze. Aktywny sportowiec, głównie uprawiający jogging oraz piłkę nożną. Typowy introwertyk, mateista na swój sposób, geek komputerowy, idealista, pasjonujący się w dziedzinie świadomego rozwoju.Wyznaje oraz uwielbia ideologie słynnego Konfucjusza.

Napisz komentarz

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak zarządzać całym budynkiem z jednego miejsca?

Nowoczesne technologie w zarządzaniu obiektami pozwalają nie tylko na wyjątkową wygodę, ale również sprzyjają oszczędnością i bezpieczeństwu. Jednym z najczęściej...

Zamknij