statystyki i reklama bloga

Adwords vs. pozycjonowanie – agencja interaktywna wskazuje różnice!

Pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie to usługa, której celem jest umieszczenie odnośników do wybranej strony www na jak najwyższej pozycji na liście naturalnych wyników wyszukiwania Google dla wybranych fraz kluczowych. Dzięki temu twoi potencjalni klienci po wpisaniu w okno wyszukiwarki określonych zapytań – np. agencja interaktywna Katowice – z dużym prawdopodobieństwem odwiedzą twoją witrynę.

Na sukces składają się tu 2 elementy:

  1. optymalizacja strony (tzw. SEO) – mowa tu o dostosowaniu takich elementów jak title strony, jej description czy treści względem wybranych wcześniej fraz kluczowych.
  2. link building – to systematyczne tworzenie siatki odnośników prowadzących do danej witryny. W tym przypadku liczy się jednak nie tylko podlinkowana fraza, ale również m.in. moc SEO serwisu, w którym zostanie opublikowany dany odnośnik. Przykładowo, umieszczenie frazy agencja interaktywna Katowice w serwisie, którego widoczność wg narzędzia Senuto jest na poziomie 100k, jest bardziej wartościowe niż np. w portalu o widoczności 40.

Reklamy AdWords

AdWords, nazywane również linkami sponsorowanymi, to mówiąc najogólniej płatna forma reklamy w wynikach wyszukiwania Google oraz jego sieci reklamowej. Reklama w wynikach wyszukiwania w większości przypadków przyjmuje formę tekstową, może więc przypominać nieco wyniki naturalne – nie ma jednak nic wspólnego z pozycjonowaniem stron www.

AdWords skierowane na sieć wyszukiwania vs. pozycjonowanie

Najważniejsze różnice pomiędzy wspomnianymi wyżej usługami:

  • widoczność – reklamy AdWords pojawiają się w nieorganicznych wynikach (zwanych również płatnymi wynikami wyszukiwania: są to pierwsze miejsca na liście, z dopiskiem „Reklama”), natomiast efekty z pozycjonowania można oglądać wyłącznie w organicznych wynikach (zwanych również naturalnymi wynikami wyszukiwania);
  • czas – kiedy reklamy AdWords pojawiają się w wynikach wyszukiwania bardzo szybko po zamówieniu kampanii (mogą być tez wyświetlane w określone dni, a nawet w określonych godzinach), na wyniki z pozycjonowania trzeba poczekać nawet do kilku tygodni;
  • grupa odbiorcza – w przypadku reklam AdWords można szczegółowo określić grupę użytkowników, dla których będzie widoczna reklama, w przypadku pozycjonowania nie ma się takiej możliwości, a strona wyświetla się wyłącznie na podstawie fraz wpisywanych w okno wyszukiwarki Google;
  • optymalizacja – reklamę AdWords możesz na bieżąco optymalizować na podstawie osiągniętych wyników, a wprowadzane zmiany są właściwie natychmiast publikowane, w przypadku pozycjonowania niezbędna jest zmiana całej strategii, a zmiany są widoczne dopiero po dłuższym czasie;
  • sposób działania – kiedy pozycjonowanie to proces długofalowy i nieprzerywalny (rezygnacja ze zdobywania linków wiąże się zwykle ze spadkami pozycji), tak reklamy AdWords mogą być włączone jednorazowo na krótki czas – idealnie sprawdzają się np. w przypadku sezonowych akcji promocyjnych (po zakończeniu promocji, odnośniki znikają z sieci);
  • płatność – pozycjonowanie to w większości przypadków koszty stałe płacone abonamentowo, natomiast AdWords to budżet określany dla konkretnej kampanii z góry, to m.in. na jego podstawie można ustalić sposób działania;
  • zakończenie działań – kampanie AdWords możesz wyłączyć w każdej chwili, właściwie nie pozostawiając po niej śladu w sieci, wyniki z pozycjonowania są długotrwałe i widoczne jeszcze po zakończeniu działań.

Jak możesz łatwo zauważyć, reklamy AdWords i pozycjonowanie stron www to dwie zupełnie różne usługi. Jeśli więc zależy ci na szybkim pojawieniu się w Google na określone frazy kluczowe, chcesz dotrzeć do użytkowników o konkretnej charakterystyce, chcesz mieć wpływ na optymalizację kampanii czy na czas jej realizacji, wybierz promocję firmy w AdWords. Jeśli jednak chcesz wypromować firmę na konkretną frazę kluczową, np. AdWords Katowice, powinieneś zdecydować się na pozycjonowanie, które mimo że wymaga dłuższego czasu jeśli chodzi o efekty, jest działaniem trwałym i skierowanym na wyniki naturalne, co wzbudza zaufanie wielu użytkowników sieci.

Autor: webuzzeria.com

 

Artykuł zewnętrzny partnera

Oceń post

Zostaw komentarz